Γυμναστική, Άθληση & Ημικρανία

Ο συσχετισμός της σωματικής άσκησης, της γυμναστικής και της ημικρανίας έχει γίνει αντικείμενο μελέτης, αν και σε μικρό αριθμό ερευνών. Έτσι υπάρχουν τουλάχιστον 10 ελεγχόμενες κλινικές μελέτες που ασχολούνται με αυτό το ζήτημα οι οποίες όντως έδειξαν ότι η σωματική άσκησης μειώνει την ένταση και την συχνότητα των ημικρανικών κρίσεων σε πολλούς ασθενείς, όπως και σε ασθενείς με κεφαλαλγία τύπου τάσεως. Αυτό πιθανόν να οφείλεται σε ένα πλήθος αλλαγών που γίνονται στο Κεντρικό Νευρικό μας Σύστημα που συσχετίζονται με τα ενδογενή οπιοειδή και το ενδοκανναβινοειδές σύστημα σίγουρα, αλλά και με νευροπεπτίδια με τα εξωτικά ονόματα neuropeptides calcitonin gene-related peptide (CGRP) and brain-derived neurotrophic factor (BDNF).

Όπως και να? ναι πάντως η άσκηση είναι κάτι που μπορεί να δοκιμάσει κάθε ασθενής με ημικρανία ή κεφαλαλγία και να διαπιστώσει αν τον βοηθάει σε σχέση με τον πονοκέφαλό του. Από την εμπειρία μου γυμναστική τύπου γιόγκα ή πιλάτες, που γενικά αρέσει στις περισσότερες γυναίκες και λύνει και άλλα μυοσκελετικά ζητήματα, θα μπορούσε να προτιμηθεί. Επίσης αερόβια γυμναστική και κολύμπι είναι υψηλά σε προτεραιότητα. Θα πρέπει να γίνεται άσκηση τουλάχιστον 120 λεπτά την εβδομάδα χωρισμένο σε 3 ή 4 φορές.

Όπως και να έχει μπορούν οι ασθενείς με κεφαλαλγία να δοκιμάσουν και αν διαπιστώσουν ότι δεν βοηθάει ή ότι επιδεινώνει τις κεφαλαλγίες τους να αποφασίσουν. Παρενέργειες δεν έχει και είναι μια ευχάριστη ενασχόληση με πολλά ευεργετικά αποτελέσματα για τον εγκέφαλο και το σώμα!